joi, 29 noiembrie 2007

Sint capsunara

Adica sint una dintre milioanele de persoane care traiesc in afara tarii. Adica nu mai muncesc aici, nu mai platesc impozite, nici asigurare sociala. Din cauza astora ca mine scade somajul, cresc preturile la apartamente si dimensiunile la case. Pe astia ca mine ii asteapta Banca Nationala ca pe Mos Craciun sa mai creasca leu' si sa mai injecteze niste euroi in economia nationala.
Sa zicem ca am nevoie de ceva de la statul asta caruia nu-i platesc impozite, da'i pompez bani pe toate gaurile. Vin in tara pentru o perioada scurta, ca sint o capsunara care munceste si patronul nu-mi da liber mai mult de 5 zile sa zicem. Ce se intimpla: ca sa pot merge la munca, am nevoie de masina personala (mi-am cumparat-o singura, multumesc). Ca sa conduc masina imi trebuie carnet. Il am si p'asta, da' e expirat. Asa ca trebuie sa-l schimb neaparat.
Bun.
La Politie. Pai se poate. Faceti dumneavoastra o cerere, aduceti copii dupa diverse printre care si buletinul de identitate. Stop. Ca buletin n-am. Politia romana mi-a zis ca n-am voie la carte de identitate daca pe pasaport scrie "domiciliu in strainatate". Eu sint dispusa sa dau spaga. Din amintirile mele si experientele altora aici se poate (inca) da spaga (mai) peste tot. Insist, rog frumos, dau de inteles. Hai ca domnu' de la Politie ma intelege si-mi zice ca-mi face un buletin provizoriu intr-o zi in loc de 30 (treizeci de zile pentru o hirtie??). In plus, trebuie sa-mi fac fisa medicala, pentru ca permisul e expirat. "Sa fac fisa" inseamna sa merg la o scoala de soferi, sa cer un formular (de ce nu se gaseste si la Politie??), sa merg la medicul de familie ca sa-mi dea nu stiu ce istoric si apoi la o policlinica pentru analize. Ajung la medicul de familie pe care-l aveam acum tztztz ani (adica pina a dezerta din paradis). Imi zic ca e doar o formalitate (adica ii dau ceva si se rezolva). Pai nu (nu? de ce nu?), ca nu mai sint asigurata in aceasta tara (desi am asigurare medicala internationala in buzunar) si ca sa merg la medicul la care sint inscrisi parintii mei (care au plecat de la el de bun ce este), poate ma ajuta el. Nu pot sa ma abtin si printre dintii inclestati imi iese un "Din cauza unora ca tine mor oamenii in strada".
Acum imi trag sufletul intre doua maratoane. Am platit chitante in citeva locuri (nu era mai bine sa existe o casierie in Politie, ca sa nu pierdem, noi cetatenii europeni, atita timp?), am alergat cu banii in buzunar, ca sa-i dau sa-mi rezolv treaba si n-am cui sa-i dau. E semn bun ca nu mai merge cu datul spagii. Insa ma gindesc din ce in ce mai serios sa rup legaturile cu tara asta in care eu bag bani si-mi iese tot cu minus....

Niciun comentariu: