duminică, 4 noiembrie 2007

Deja vu

In ultima vreme aud peste tot discutii despre ceea ce s-a intamplat in Italia.Se dezbat cauze si urmari. Se cauta solutii. Se vorbeste ba de mandrie nationala, ba de rusinea ca esti roman. Tema pica numai bine in campania pentru alegerile pentru Parlamentul European, tocmai cand se parea ca referendumul pentru uninominal o sa striveasca dezbaterea despre temele europene. Iata ca a aparut o tema europeana. Cat de bineveniti suntem in Europa? Din pacate constat ca e nevoie doar de foarte putin ca toate prejudecatile si stereotipurile sa iasa iar la iveala si de si mai putin ca sa se transforme in extremisme de tot felul. La ce oare ne mai chinuim sa analizam tot felul de evenimente trecute, de aceeasi natura, daca oricum in contexte asemanatoare nu facem decat sa repetam istoria?

15 comentarii:

Aida B spunea...

aia e.
ca analizam degeaba in loc sa tragem concluzii pe care sa le bagam la cap.
in paralel cu "cit de bineveniti sintem in Europa" as vrea sa dezbatem si "cita nevoie avem noi de Europa".
si sa nu uitam nici mirobolantul "cit are de cistigat Europa de pe urma noastra".

Gabriela Obodariu spunea...

Eu sunt pro-europeana.Asa ca eu cred ca avem nevoie de UE.
Iata un aspect, de exemplu. Combaterea coruptiei, independenta justitiei, asa, in pasi mici, nu s-ar fi realizat fara presiunile UE.
Da, si ei au nevoie de noi. Dar nu asa se constituie un parteneriat? Fiecare pune cate ceva. Eu cred ca noi am trisat mai mult in parteneriatul asta. daca e sa ne gandim numai la fondurile europene si modul in care unele dintre ele s-au deturnat. Si altele.

Aida B spunea...

bun.
pina una alta ni cam se trag suturi in partile moi... sintem limitati la 3 luni in spatiul UE, avem de indeplinit conditii ca sa muncim acolo, daca sintem primiti e pentru ca au nevoie de medici in sate pierdute etc. iar acum, bomboana de pe coliva, Italia ne cam expulzeaza.
pentru ca vrem, nu vrem, parerea lor despre infractorii care se plimba acolo se rasfringe asupra tuturor romanilor. asa cum si francezii cred ca romanii sint tigani.
eu nu ma bucur ca avem nevoie de presiunile Europei ca sa combatem coruptia. e chiar trist ca avem nevoie de straini sa faca ordine la noi in batatura.
noi de ce nu sintem in stare?
si nu ma bucur ca nu mai am voie sa tai porcul in batatura, de exemplu.
ma doare sufletul sa vad ca amintirile generatiei de miine vor fi standard...

Gabriela Obodariu spunea...

Multe teme de dezbatere propui.
1. Ceea ce avem noi in UE e ceea ce au negociat guvernele noastre, cele mai multe negocieri purtandu-se in vremea lui Nastase. Din motive electorale s-a cedat prea usor. Acum culegem. NU e vina UE, ci a noastra.
2.Ce se intampla in Italia nu e vina UE. Aici iar sunt multe de zis. Sa ne amintim doar ca romanii lucreaza acolo de pe vremea cand nu eram in UE.
3.Nimeni nu-i obliga pe medici sa mearga in satele pierdute din Franta. Poate doar salariile mici de aici si satele noastre mult mai pierdute ca ale lor(sau ale voastre, nu stiu cum sa zic)
4.Poate ca putea si noi combate coruptia fara presiuni, si am face si legi bune pentru transparenta si integritate. Dar nu cred ca am avea noi rabdare sa asteptam ca lucrurile astea sa se intample firesc, ca o etapa a evolutiei noastre:).
5.Despre cum ne taiem porcu sau ne culegem via sau ne dam animalele la pascut, astea iar se puteau amana sau rezolva altfel prin negocieri mai bune la capitorul agricultura. Desi nu cred ca niste norme, fie ele si europene, or sa-i impiedice pe tarani sa continuie cu vechile obiceiuri. Bune sau proaste.
6. As vrea ca amintirile generatiei de maine sa fie standard, dar sa-si aminteasca mai multe lucruri frumoase :)

Gabriela Obodariu spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Aida B spunea...

1. bun pina la "... e vina noastra". ca sintem prosti si lasam de la noi. pe de alta parte UE e fata cea altruista care nu profita deloc ca sintem mici si prosti, asa-i???
2. pe blogu-mi am pus un post ("Hai acasa") cu ce spunea dl comisar Frattini. in rezumat: certa Italia pentru ca ar fi trebuit sa aplice o rezolutie UE din 2006 potrivit careia cel ce nu are mijloace de subzistenta sau comite un delict trebuie expulzat. cum Italia e in UE, de ce nu e ascultatoare si nu aplica rezolutiile? vezi unde se poate ajunge?
In alta ordine de idei, de ce nu a reactionat Italia inainte de a fi noi in UE? ca s-a furat, violat, dat la cap si pina atunci, slava Domnului! nu cumva le convenea ca romanii le spalau veceurile, aveau grija de progeniturile prost crescute si o faceau pe sclavii in secolul 21?
eu cred ca si-au gasit altii mai ieftini si vor sa le pregateasca terenul (exagerez... si nu prea).
3. corect. da' de ce in Romania sint salariile care este?? de ce inchidem ochii la coruptie, la mita din spitale si celelalte?
4. poate ca si noi..., dar nu avem rabdare. foarte trist. pai sa avem rabdare! de ce asteptam totul de la altii? pai acesti "altii" si-au facut "totul" cu mina lor, prin munca si baricade in strada. timp de zeci de ani.
5. in mod normal sintem in UE si trebuie sa respectam normele. tocmai tu, pro-europeana zici ca n-o sa se respecte??:) cit despre negocieri... de toata jena.
6. as vrea amintiri variate pentru generatia viitoare, nu prefabricate, nu programate.
si mai ridic o problema: ce facem, domnule, cu infractorii nostri? astia de sint liberi sa plece sa fure sau sa omoare prin UE, ce facem cu ei??

Gabriela Obodariu spunea...

1.Nu Aida, nu e vina noastra, eu una nu-mi asum incompetenta unor guvernanti. E vina lor. Exclusiv.
2.Oare noi de ce nu ne respectam toate angajamentele luate fata de UE, de ne tot arata astia pisica, da degeaba? E trist ca plecam de acasa si muncim prin strainataturi, dar pana la urma e mai bine decat sa stam aici someri, nu?

Aida B spunea...

incep prin a spune ca ma bucur de discutia asta, pacat ca nu sintem decit noi doua la microfon...
mie imi place sa zic noi pentru ca aici, in Franta (ca sa fie clar pentru toata lumea), am descoperit ca poporu' umilitu' platitoru' de impozite, votantu', de', are un cuvint de spus si dupa ce voteaza. mai precis iese in strada. nu unu', doi care se leaga de lanturi in fata Guvernului. ies cu zecile de mii, milioane chiar, in orasele mari.
daca "noi" e un cuvint prea mare si prea greu pentru umerii nostri, atunci zic si eu "guvernanti" ca si tine. pe care daca nu i-am votat, nici nu i-am contestat la timpul respectiv.
noi de ce nu ne respectam angajamentele??!! mai mult decit oricind, aici as inlocui "noi" cu
GUVERNANTI (noteaza ca am scris cu majuscule). care n-au nici un chef sa stirpeasca aceasta coruptie, pentru ca ei sint coruptia. ei tin in mina agricultura, industria, comertul. ei fac legile pentru ei si au vrut in UE pentru ca cistiga mai mult vinzind ce mai ramine din tara asta pentru comisioane cit mai grase. Am schimbat FMI si Banca Mondiala pe UE. Stii cine incaseaza cele mai mari ajutoare de la UE pentru agricultura?? Trita Fanita!!
noroc cu pomana asta, ca altfel murea de foame...

Gabriela Obodariu spunea...

Da, recunosc ca aici m-ai prins. Da tot n-as arunca ideea de UE la gunoi pentru ca unii ca astia se folosesc de ea in scop personal. As vrea sa stiu ce s-ar putea face, dar la ora asta sunt cam pesimista.

Aida B spunea...

nici eu nu vreau sa o arunc!
doar ca, din pacate, intentiile nu sint chiar asa de bune si frumoase. nici ale noastre, da' nici ale lor. "ei" fiind guvernantii, lobby-urile care ii hranesc ca sa primeasca si mai mult inapoi. ca doar Europa asta mare nu e facuta pentru noi astia mici, mie mi se pare extrem de evident.
in faza in care sintem noi, e ca pe vremea fondurilor PHARE si a ajutoarelor din strainatate. numai smecherii aveau acces la ele.
hai ca sint euro-sceptica:))
daca tin minte, cind ajung la Bucuresti iti trimit titlul unei carti despre UE (scrisa de un eurosceptic, te anunt de pe acum).

Gabriela Obodariu spunea...

Si eu care ziceam ca eu am idei de stanga! Ma bati de departe!

Aida B spunea...

noroc ca stiu cu cine stau de vorba, ca altfel nu e clar deloc care e stinga, care e dreapta in Romania.
d'aia nu m-ai tratat de comunista din prima:))))))))

Gabriela Obodariu spunea...

De stanga asa, in teorie absoluta. In Romania nu exista inca ideologii, doar grupuri de interese, care se schimba la fiecare guvernare. :)

Aida B spunea...

'ai de capu' nostru.
si cica facem politica...

Aida B spunea...

uneori am senzatia ca omor conversatiile, dupa mine nu mai scrie nimeni:)))
mamaaaaa