luni, 29 octombrie 2007

Romanisme

Am fost si eu la festival, cum am povestit pe blogu meu. Toate parerile pe care le-am auzit sau citit in ultima vreme contin inevitabil termenul "tiganie" si imi fac mea culpa,dar si eu l-am folosit intr-un context, asa, corecta politic cum ma stiti. Asta arata ca prejudecatile noastre sunt uneori coplesitoare. Au predominat la festivalul asta, ca de fiecare data, prostul gust, mizeria, zgomotul,impostura artistilor si libidinosenia prezentatorului. Dar de ce astea ar fi "tiganii" si nu "romanisme", nu stiu. Ne simtim mai bine daca nu ni le asumam, cred. Din pacate ar trebui, zic eu, sa ne obisnuim cu ideea ca pe unii dintre noi astea ne definesc, astia suntem, sau ca suntem si unii ca astia si poate cei majoritari.:)
Si eu m-am trezit aseara de la bubuiturile alea ingrozitoare care au marcat feeric sfarsitul festivalului si am avut aceleasi nemultumiri metafizice ca Nicu. Asa ca as adauga doar atat la cele spuse de el: de ce a trebuit sa tina feeria asta bubuitoare o juma de ora ? Imi vin in minte repede si niste raspunsuri. Grandomania organizatorilor, lipsa de respect fata de acei cetateni care nu erau in piata sau care nu tineau neparat sa se bucure ca a existat Bachus si poate motive mai pragmatice, de natura financiara. Cine sta sa contabilizeze exact cat se arunca in aer la jocurile astea de artificii si mai ales de unde vin si unde se duc banii? Poate sunt eu Toma carcotasul dar mereu mi s-a parut asta o buna metoda de a spala bani negri prin sponsorizari si a-i baga in campania electorala. Ceea ce evident ca e doar asa, un gand rautacios.

7 comentarii:

Aida B spunea...

dintr-un punct de vedere cam indepartat geografic zic ca ai dreptate.
tre' sa ne asumam o data si-o data gusturile si placerile majoritare si manifestatiile acestora in public. si sa zicem ca noi sintem asa, nu altii, aia, tiganii.
si mai ales sa ne educam noi intre noi sa nu ne mai saturam cu piine si circ. mai ales daca e programat la miezul noptii.

Gabriela Obodariu spunea...

Trec printr-o faza de pahar jumate gol. Am dubii cu eficienta educatiei asteia, mai ales daca e facuta asa, empiric si neinstitutionalizat. Pana un, alta, ceea ce fac astia de ne conduc e un tipar care educa rau de tot.

Aida B spunea...

in cazul asta, avem o singura solutie: sa nu participam sau sa organizam o contra-manifestare pe gustul nostru (un cd player portabil si un cd cu Bach ajung). ca daca ne ducem acolo sa cascam gura o sa fim numarati printre participantii entuziasti.
(e bine sa-ti dai cu parerea din lumea civilizata... aiurea, astia se distreaza pe muzica de formatie de cintat la nunti cu repertoriu din Boney M.)

Gabriela Obodariu spunea...

ha, ha, ce fain! Cum arata majoritarul francez? Spune-mi, ca mor de curiozitate?

Aida B spunea...

ha, grea intrebare!
trebuie sa mai petrec niste ani pe-aici ca sa fiu in stare de-un portret cit de cit obiectiv. majoritarul ar fi consumatorul de TF1 (echivalentul lui ProTV, se stie), deci de Sarkozy, PPDA (Esca lor), Johnny Hallyday (care, ce fericire, vrea sa redevina francez, acum ca a scazut grav impozitul pe veniturile mari). Am scris la mine despre cum am petrecut ziua Frantei, poate afli ceva de-acolo:)
deocamdata cunosc diverse straturi sociale. aseara, de exemplu, am fost la un concert punk-rock-metale cu tineri, studenti, drogati, beti morti, batrini, cu creste, cu cozi, rasi in cap... sper sa apuc sa scriu in calimara.

Gabriela Obodariu spunea...

Merci de portret. Abia astept sa citesc in calimara!

Aida B spunea...

am pus ceva, se numeste "Nu am poze":))
pentru alegeri, de cautat in arhiva...