marți, 5 februarie 2008

Urbi et Orbi

Tovarasi si prieteni,

Ideea mea de toamna trecuta cu reunirea energiilor si talentelor bloggerilor locali si a unor colaboratori nebloggeri la acea data, toti fiice si fii ai stramosescului pamant al tinutului Vrancei si al plasii Putna, s-a dovedit, in opinia si intelepciunea mea cea de pe urma, pripita si nu foarte bine pregatita. Dupa un inceput un pic improvizat, sovaitor pe alocuri, dar decent overall, iata-ne dupa patru luni undeva unde mie nu-mi mai place. S-au scris si texte bune si pliate pe profilul local al blogotecii, dar s-au petrecut si lupte fratricide cu renegari si dezmosteniri. Nu stiu din ce motiv s-a ajuns sa se puna cate o postare la intervale foarte lungi de timp si sa se umple "spatiul tipografic" cu semnalari de evenimente care m-au facut sa exclam: "Hait! Canada - pamant romanesc, iar Alberta e tot un drac cu provincia europeana Vrancea!"
Poate ca, daca noi cei care am scris pe-aici am fi fost mai consecventi cu noi insine si mai cu grija fata de proiectul nostru, unii oameni care s-au inscris la inceputuri (unii cu potential dovedit de textieri sadea) ar fi postat si ei cate ceva si astfel nivelul si ritmul ar fi fost mai bune. Dar n-a fost sa fie...

Sunt primul care imi asum lalaiala, lenea, nepasarea si nesimtirea vis-a-vis de blogoteca. Ultima mea insemnare dateaza din stravechea data de 29 noiembrie trecut! Halal sa-mi fie! Motive si explicatii subiective as putea sa gasesc o mie. Dar nici una nici alta nu s-ar putea constitui in circumstante atenuante sau scuze.

Prin urmare anunt aici, in adunarea generala ad-hoc pe care tocmai am convocat-o, retragerea mea din randul autorilor blogotecii judetene. Sunt trist dar n-am regrete. Existenta in continuare a blogului ramane la latitudinea voastra si depinde de comentariile pe care veti avea amabilitatea sa le lasati in locul special amenajat.

Va multumesc si-mi cer iertare.

Nicu

10 comentarii:

Aida B spunea...

mie tocmai treaba asta mi-a placut "Canada, pamint romanesc. Alberta, mosia nr.2 a lui Oprisan".
e drept ca pentru ca un astfel de proiect sa functioneze, trebuie sa existe motive solide, un programel de intentii si oameni care sa o faca.
de la bun inceput noi am scris dupa propriile vederi si dorinte. daca nu ma insel, sint singura care a pus la bataie o lista cu puncte si propuneri. bune, proaste cum au fost ele.
poate ca e prea mult, pentru fiecare dintre noi, sa scriem la 2 bloguri si s-o facem bine.
poate ca blogoteca e un no man's land, de unde si rabufnirile de fiere, dincolo de politetea ipocrita de pe propriul site.
din fericire pentru noi, stim unde ss te gasim:) mult succes

Nicu spunea...

Multumesc de reactie, Aida.

Aida B spunea...

am uitat sa mentionez eforturile disperate ale lui mesajinsticla pentru resuscitarea Blogotecii.
mult succes si ei, daca renunta la Blogoteca.
in ceea ce ma priveste, am anuntat pe cai private ca o s-o fac, la un moment de mare suparare si nedumerire.
deocamdata scriu comentarii.
nu stiu daca o sa mai scriu si articole.
mie imi placea ideea de a avfea un loc comun, unde sa stam de vorba de pe pozitii egale, mess si chat in acelasi timp, sa ne dam intilnire la bere etc.
poate ca nu e nevoie de un blog special pentru a face treaba asta.

Gabriela Obodariu spunea...

Mie nu-mi plac sfarsiturile, desi paradoxal, imi plac foarte mult inceputurile. Asa ca era sa nu scriu nimic. dar nu-i politicos.
Ideea a fost frumoasa si mi-a placut sa fac parte din proiectul asta comun atat si cum a fost.
Poate ca e adevarat totusi ca "un sfarsit e un nou inceput". Si atunci o sa-mi placa si mie sfarsitul :)
Poate o sa gasim resurse sa facem un altul, mai bun, ca in cantecul cu podul de piatra... :)

Stefan Gabriel Chelaru spunea...

Spre deosebire de voi, mie imi pare bine ca s-a terminat. Am crezut in ideea asta dar s-a dovedit ca nici unul dintre noi nu putem face fata acestei provocari - din lipsa de timp si de idei, poate si de imaginatie. Asadar, sper sa ne continuam scrierile fiecare pe la casa lui, cu mai mult spor si ma gandesc ca Blogoteca nu trebuie stearsa din conturile lu'nenea Gugle, numai si pentru a ne aduce aminte de ... neputinta noastra.

Aida B spunea...

Nicu chiar si-a retras ambasa de aici:((((

Anonim spunea...

N-am mai trecut de multisor pe aici si imi pare rau sa va gasesc asa suparati...sau sa nu va mai gasesc pe aici. Cand v-am descoperit anul trecut eram foarta incantata. Nu am postat nici un comentariu pentru ca nu aveam ce. Acum am ce si nu am cu cine sa vorbesc...

Am sa las oricum mesajul aici in speranta unor raspunsuri fie ele si intarziate.

Asadar, Blogoteca Judeteana Vracea aduce foarte mult cu Biblioteca judeteana Vrancea de care ma leaga amintiri foarte placute si despre care vreau sa va scriu. Nu stiu exact daca puteti sa ma ajutati dar cine stie, in Focsani toata lumea stie pe toata lumea...Asadar, poate nu stiati dar biblioteca are o filiala in Cartierul Sud. Bibliotecarele isi fac treba si cititorii sunt foarte incantati. Problema e ca biblioteca a vrut sa isi traga net dar a dat de firma BPOffice, de domnul director Danielescu care de mai bine de 6 luni tot amana sa faca acest lucru. Bibliotecarele au incercat cam tot ce s-au priceput si acum sunt cam disperate. Voi ati auzit de firma asta? A mai fact probleme si altora? Aveti un sfat pentru doamnele bibliotecare? Stiti pe cineva care le-ar putea ajuta?

Orice ajutor va fi foarte apreciat. Multumesc anticipat.

Nicu spunea...

Claudia, nu stiu cine e acest domn si nici firma BP Office. Eu insa cred ca o solutie ar fi ca doamnele sa incerce o vizita la UPC (cei care vand si CATV si care au deja reteaua foarte capilarizata in oras) si sa incerce sa obtina internet de la ei. O problema ar fi ca, in varianta de business un abonament la ei e minimium 40 de euro parca. Aici se include si telefonie fixa si semnal TV. Dar sunt convins ca, vorbind cu persoana potrivita de la UPC, o institutie precum biblioteca ar putea obtine o gratuitate, ceva, de la o firma mare si puternica precum UPC.

Anonim spunea...

Multumesc Nicu. Am sa le transmit. Ceea ce banuiesc eu a fi problema cea mare e ca aceeasi firma furnizeaza internet tuturor filialelor bibliotecii deci trecerea la o alta firma ar insemna un efort destul de mare. Si se poate considera ca pentru o filiala amarata nu e necesar un astfel de efort...vorbim totusi de filiala din Sud.

Pot, in eventualitatea in care vor avea curajul sa ii abordeze pe cei de la UPC, sa le spun bibliotecarelor sa te cotacteze in speranta gasirii persoanei potrivite cu care sa negocieze?

Nicu spunea...

Din pacate nu stiu pe-acolo pe nimeni cu putere de decizie. Dar cred ca, in schimbul cate unui semn mic cu logo-ul albastru al UPC la loc vizibil in filiale, ar putea fi gasita o solutie... :)